Whitepapers

Ladda ner gratis whitepapers om hur du kommunicerar effektivt och relevant i de digitala 1:1-kanalerna, för att öka lönsamheten för dig och ditt företag.

  • Leveransbarhet i e-postmarknadsföring

    Leveransbarhet, eller deliverability, är en av de viktigaste aspekterna inom e-postmarknadsföring. Det handlar om hur väl din kommunikation når fram helt enkelt.

  • ABC i e-postmarknadsföring

    Lär dig de absoluta grunderna för en effektiv och relevant e-postmarknadsföring.

  • Vad vill du uppnå med din e-postmarknadsföring?

    Hur du bygger en långsiktig strategi för din e-postmarknadsföring och varför det är viktigt.

  • Intryck och upplevelse i din e-postmarknadsföring

    Här tittar vi på hur upplevelsen och intrycket av ett mejl byggs upp och vilket organisatoriskt stöd som behövs för ett lyckat resultat.

  • Mottagaren, kunden och prenumeranten – Vem är vem?

    Här går vi igenom skillnaderna mallan mottagare och prenumeranter samt vilka regler som gäller för vilka du får skicka e-postmarknadsföring till.

  • Om konsten att träffa rätt

    Utveckla din e-postmarknadsföring och hitta ett effektivt sätt att nå fram med ett relevant budskap till rätt person och vid rätt tidpunkt med två viktiga verktyg.

  • Personligt och relevant

    För att bli relevant finns två enkla vägar att gå för att ge våra mottagare ett innehåll som är anpassat till den specifika mottagaren.

  • Innehåll och komposition

    Nu är det dags att använda allt förarbete du gjort med att ta fram strategier, välja lämpliga e-postprojekt, identifiera målgrupper och planera kommunikationsflöden.

  • Följ upp, mät och testa

    Här går vi igenom uppföljning och mätning av hur marknadsföringen presterar, tittar på KPI:er, nyckeltal och undersöker hur så kallade A/B-tester fungerar.

  • Mobil marknadsföring

    Mycket handlar om hur vi marknadsförare blir mer följsamma för att möta våra mottagares beteenden i e-postmarknadsföringen.

  • Innehållskollen

    Vår innehållskoll i tio steg, hjälper dig komma till insikt om vilken typ av innehåll som passar olika typer av utskick.