carma-automation-DIGITAL-RGBchampagnebock-RGBcarma-data-relevance-DIGITAL-RGBspeech-bubble-DIGITAL-RGBheros-holding-hands-RGBlanguage-dkDKlanguage-enENlanguage-svSVCMH-Logotype-RGBmail-RGBmail-RGBsmartphone-RGBAbilon-Logotype-DIGITAL-Color-RGB
Meny Compost

3 steg till avspark inför julhandeln

19 november 2013 LäroriktNyheter

Så lyckas du med din markandsföring under julhandeln

Nu är det snart dags för julhandeln igen! Därför har vi tagit fram en superenkel 3-stegsmodell!

1. Berätta för dina kunder att dagen närmar sig med exempel på erbjudanden. Var tydlig med när erbjudandet gäller och att ni kommer berätta mer inom kort.

2. Flagga för alla dina erbjudanden och var återigen tydlig med när och hur priserna gäller.

3. Tala om för dina kunder när ni slår upp portarna – och gör det med buller och brak! Kom ihåg att berätta om villkoren även här.

Har ni svårt att välja dag? Kolla hur era branschkollegor gör och följ deras exempel. För att få ett bra genomslag och stort engagemang är det bättre ju fler ni är som kör kampanjen på samma dag. Dessutom är det viktigt att de rabatter ni ger är väl tilltagna, speciellt om ni vanligtvis arbetar med erbjudanden i e-postmarknadsföringen.

Andra tips inför julhandels avspark är att göra klart planen för er adventskalender. Om ni har olika erbjudanden varje dag, se till att de inte blir en upprepning av Black Friday. Och gör skillnaden mellan de olika kampanjerna tydlig. I kalendern är varje erbjudande en överraskning medan det är bra att berätta om erbjudanden inför Black Friday.

Om ni ska göra en adventskalender och därmed öka er utskicksfrekvens kan det vara bra att dela upp opt-outen så att det är möjligt att bara avregistrera sig från de utskicken och inte alla nyhetsbrev.

Har du frågor kring hur du kan göra kampanjer kring jul är du varmt välkommen att kontakta oss.

Vill du veta hur du kan bygga strategier och om du använder dig väl av rätt expertis för din marknadsföring? Vi guidar dig till rätt expertis.

Dela denna artikel