Vårt bästa tips

Gör det enkelt

Automatisera smart

Gör det avancerade enkelt

Se till att du har de bästa förutsättningarna för att omsätta din digitala kommunikationsstrategi till praktik. Enklast blir det om du får till det rätt från början. Lönsam 1:1 kommunikation bygger på relevans, timing, och rätt kanalval. Därför behöver du ett system som använder ditt kunddata för att leverera rätt content till rätt person i rätt tid och i rätt kanal.

Med Carma Marketing Hub och experterna på Compost får du hjälp att använda ditt data som kreativa byggstenar för att skapa individanpassad, beteendestyrd och automatiserad kommunikation. Personligt, relevant och effektivt. Smart, helt enkelt.

3 tips för Marketing Automation

1. Förenkla för dina kunder

All automatiserad kommunikation bygger på att någon har agerat eller interagerat inom din sfär. Det kan vara en order som läggs,  en garantitid som löper ut, en resenär som ska till rätt gate, en hotellgäst som uppgraderas. Eller något som inte har hänt; ett köp som inte slutförs, en garanti som aldrig tecknades, en resenär som inte checkar in, eller en hotellgäst som inte återkommit. För en framgångsrik strategi ska du ha din kunds intressen i fokus. Hur kan du hjälpa till när någon agerar, eller inte agerar?

2. Förenkla för ditt team

För att skapa en lönsam marketing automation krävs ett team med kreativitet och affärssinne. Men viktigast av allt är möjligheten att omsätta idéer till rullande kommunikationsflöden. Och det ska vara enkelt. Använd ett system där rätt kunddata samlas och enkelt hanteras för att skapa de kriterier som ska trigga ett mejl, sms eller en app-push. Dessutom ska det vara enkelt att skapa och redigera ett helt personligt content. När administrationen är enkel, och rolig,  uppmuntras ditt team till fler kreativa och affärsbringande idéer.

3. Förenkla för dig själv

Oavsett om du är CMO, data manager, content manager, CRM marketer, e-commerce manager eller CTO har du säkert grundläggande kunskap om vad data är. Men för att fullt ut förstå vidden av och möjligheterna med att använda data som kreativa byggstenar kan det vara bra att ta hjälp med vissa delar. Anlita en leverantör som har en expert för varje skede i din kommunikationsutveckling. Och som förstår att när du kommit på vad du vill uppnå – då vill du göra det snabbt.

Nyfiken?

Fyll i formuläret nedan för att veta mer om Carma Marketing Hub och för att komma igång med digital 1:1-kommunikation.

Jag vill veta mer om Carma Marketing Hub