Nå dina kunder och mottagare med händelsestyrda och automatiserade budskap på Facebook och med Google Adwords

Carma Social Targeting

Nå dina kunder och mottagare med händelsestyrda och automatiserade budskap på Facebook och med Google Adwords

Nå rätt person i Sociala medier

Lägg till Sociala medier i din kundresa. Använd ditt kunddata för att generera händelsestyrda annonser på Facebook och med Google Adwords. Med Carma Social Targeting styr du superrelevanta budskap till rätt person med rätt innehåll i rätt tid. Helt automatiserat såklart.

Så funkar det

Exempel: Övergiven varukorg

När du använder ditt kunddata för att styra annonser i Sociala medier kan du visa budskap baserat på hur dina kunder har, eller inte har agerat. I det här exemplet har en kund inte avslutat sitt köp. Och inte heller agerat på mejlpåminnelsen. Två dagar efter att påminnelsen skickats (och inte konverterat) kommer en diskret påminnelse om en rabatterad vara relaterad till den övergiva varukorgen upp i kundens Facebookflöde.

Du bestämmer vilket vilket data som ska styra att dina annonser visas. Och du bestämmer vem som ska se dem. Med Carmas automatiska export till de sociala plattformarna sätter du upp varje aktivitet en gång. Sen tar Carma Marketing Hub hand om resten.

Eller så här

Exempel: Efter köp

Ditt kunddata kan såklart med fördel också användas för de som har agerat på önskvärt vis. I det här exemplet har din kund köpt en vara. Men inte vilken vara som helst, utan en specifik vara som du vill berätta mer om. Med en kort film, eller gif, visas smarta tips om hur produkten kan användas i kundens Facebookflöde. Då ger du inte bara relevant information till dina kunder. Du skapar även en möjlighet att sprida ditt content till fler.

Med riktigt bra post-purchase annonser och datastyrda visningar lägger du grunden för både delningar och likes. Och engagerade kunder.

Jag vill veta mer om Carma Marketing Hub